Czasem pewnie rozmyślasz jak by było super mieć stałych klientów którzy polecają Twoja firmę / usługi kolejnym znajomym, a zadowolone agencje reklamowe, restauracje, hotele itp. lawinowo podpisują z Tobą następne umowy… Tak, to marzenie każdego o łatwej przyjemnej i niewymagającej pracy … Ale rzeczywistość jest inna, na tym świecie, jak powszechnie wiadomo nie ma nic za darmo.
Aby odnosić sukcesy w branży, musisz dać coś od siebie i tu decydujący głos ma jakość wykonanej usługi animacyjnej, i jakość zastosowanych materiałów i sprzętów podczas usługi.
Jeśli myślisz że teraz będę podawać definicje jakości animacji to się mylisz. Nie poddam jej z jednego oczywistego względu. Każdy kto się choć chwile w swoim życiu poświecił żeby zapoznać się z pojęciem jakość , bardzo szybko dochodzi do wniosku, że definicji jakości jest tak na prawdę jest mnóstwo …. Dlatego świadomie pomijam zdefiniowanie tego pojęcia, bo każdy z nas może mieć swoją własną definicję jakości animacji ?
Jako animator ( a bardzo często też właściciel firmy) powinieneś wiedzieć, że niemal zawsze najważniejsze jest pierwsze wrażenie. To ono ma decydujący wpływ na to, czy klient będzie chciał w przyszłości ponownie skorzystać z twojej usługi. Oczywiście możesz powiedzieć : „E tam, to w końcu tylko jeden niezadowolony klient”. Nic bardziej mylnego, jedna niezadowolona osoba może zmienić się nawet w kilkudziesięciu straconych klientów.
Tak samo zła jakość usługi animacyjnej może spowodować, że niezadowolony klient nie tylko więcej do nas nie wróci, nie tylko nikomu więcej nas nie poleci, ale również wyperswaduje innym potencjalnym klientom skorzystanie z naszych usług, a t już może zaboleć…
Pamiętaj, że oczekiwania klientów cały czas rosną, a z nimi rosną wymagania dotyczące jakości usługi. Same animacje oraz jego promocja nie są już tak ważne jak kiedyś, obecnie liczy się przede wszystkim umiejętne spełnienie oczekiwań klienta. Tak naprawdę każdy animator staje się uczestnikiem gry rynkowej, gdzie konkurencja wciąż czuwa, a odpowiednio wysoka jakość usługi animacyjnej okazuje się skutecznym narzędziem dzięki któremu zyskuje się sukcesy w branży.
Do najbardziej powszechnych błędów w świadczeniu usług animacyjnych należy – brak doświadczenia animatora, nieprzemyślenie programu, zignorowanie zasad bezpieczeństwa, mało urozmaicony program ( ile można bawić się w berka? ), spóźnianie się na animacje itp.itd. !
Unikaj tych błędów, bo sukces na rynku animacyjnym odniesie tylko ten, kto bliżej przyjrzy się zróżnicowanym potrzebom potencjalnych klientów i będzie lepiej niż konkurencja przygotowany do zaspokojenia ich potrzeb.
W związku z tym wszystkim co napisałam powyżej , jako animator cały czas musisz się rozwijać, uczestniczyć w szkoleniach podnosić swoje kwalifikacje. Twój program animacyjny cały czas musi ewaluować nie można ciągle na animacjach przeprowadzać tych samych gier i zabaw nie rozbudowując ich i nie dostosowując do aktualnych trendów i stylów.
Zatem warto żebyś na swojej ścieżce rozwoju animacyjnego opracował pewien system podwyższania jakości swoich animacji. Jeśli jesteś ciekawy w jaki sposób krok po kroku rozwijać się w branży animacyjnej mamy dla Ciebie odpowiednie narzędzie – ebook Rośnij w branży animacyjnej https://muzykamikrofonakcja.pl/produkt/ebook-rosnij-w-branzy-animacyjnej-2/.
autor: Joanna Garstka-Woźniak