TikTok w Animacji to szkolenie dla animatorów, artystów oraz innych osób, które działają w branży eventowej i szukają alternatywnej formy wypromowania swojej marki. Poprzez praktyczne zajęcia uczestnicy nauczą się tworzyć, montować i publikować treści, dzięki którym nie tylko zaistnieją w aplikacji, ale również pozyskają nowych klientów na zlecenia. TikTok to obecnie najszybciej rozwijająca się platforma, która daje wręcz nieograniczone możliwości promowania swoich usług oraz dodatkową formę zarabiania. Szkolenie prowadzą Michał ‘Shao’ Szałucho (250 tysięcy obserwujących) oraz Bartosz ‘Pan Buźka’ Gembski (860 tysięcy obserwujących), dwaj artyści sceniczni, którzy są już rozpoznawalnymi TikTokerami. Przekażą oni praktyczną wiedzę, która poparta jest ich własnym doświadczeniem i którą sami stosują zarówno na TikToku jak i w swojej artystycznej działalności.
Szkolenie przeznaczone jest głównie dla animatorów oraz artystów, pracujących w branży eventowej, ale również dla każdego, kto chciałby poznać i zrozumieć jak działa TikTok. Większość przedstawionych zagadnień na szkoleniu jest uniwersalna i do zastosowanie w każdej dziedzinie. Skorzystają zatem osoby, które chcą nauczyć się nagrywać i montować dobre filmy, publikować nagrania, które wpasują się w algorytm oraz są zainteresowane monetyzacją swoich działań na tej platformie.
Obecnie TikTok daje ogromne możliwości rozwoju zarówno własnej marki jak i biznesu. Co więcej, przyczynia się do większej popularności wśród klientów, a to z kolei przekłada się na większą ilość zleceń. Jest to potężniejsze narzędzie od Facebooka, Instagrama i YouTuba razem wziętych. W tym punkcie programu przedstawimy cały potencjał Tiktoka i opowiemy jak dobrze go wykorzystać. Opowiemy również jakie filmy publikować, a jakich się wystrzegać.
Osoby, które nie korzystały wcześniej z TikToka mogą mieć na początku pewien problem, aby się w nim odnaleźć. Ta aplikacja rządzi się swoimi prawami i ma wiele istotnych elementów, które należy wykonać, aby dobrze zoptymalizować konto. Istnieje również sporo ustawień, o których nie wiedzą nawet doświadczeni TikTokerzy. W tej części szkolenia położymy duży nacisk na ustawienie profilu i obsługę aplikacji.
Jak każde social media, tak również i TikTok posiada swój unikatowy algorytm, który decyduje o tym, jakie filmy osiągną duże zasięgi i staną się viralem. Choć nikt do końca nie wie jak on działa, są pewne zależności, które sprawdzają się w większości przypadków. O dużej liczbie wyświetleń decydują takie czynniki jak: jakość filmu, opis, hashtagi, content, pora publikacji filmu, trendy i wiele, wiele więcej. Postaramy się omówić ich jak najwięcej i przekażemy wiedzę jak tworzyć treść, która najlepiej wpasuje się w algorytm.
Podczas zajęć przekażemy praktyczną wiedzę jak poprawnie nagrywać filmy, jak ustawić światło, kadr oraz głos. Pokażemy jak przycinać filmy, dodawać muzykę, efekty czy tekst. Każdy uczestnik będzie mógł od razu opublikować swoje TikToki i na bieżąco obserwować statystki wyświetleń, polubień i komentarzy.
TikTok jest miejscem, w którym liczy się kreatywność, ale to nie znaczy, że bez niej nie ma w ogóle sensu zabierać się za nagrywanie. Na tej aplikacji wręcz wskazane jest, aby powielać pomysły innych. Oczywiście zawsze warto jest to zrobić w swoim stylu, jednak inspiracje i trendy potrafią pomóc nawet tym, którzy uważają, że nie mają nic ciekawego do pokazania. W tym punkcie programu pokażemy, gdzie takich pomysłów szukać i jak je wykorzystywać po swojemu.
Możliwości zarabiania na TikToku jest kilka. Niektóre wiążą się z zarobkiem bezpośrednio w aplikacji, inne dają korzyścią finansowe poza nią, ale dzięki niej. W tej części omówimy jak nawiązywać współpracę z firmami, jak otrzymywać wsparcie od widzów czy również jak pozyskiwać klientów oraz partnerów w biznesie.